En till vecka är över :)




Hur fort går det inte då, går in i vecka 28 idag :D Jag hänger inte med och jag fattar knappt något :) Men jag klagar fortfarande inte :P
Jag mår fortfarande ganska bra illamående och så en rygg som säger upp sig lite för ofta men det är som det är :) Det kommer ju nå gott ur det hela iallafall så :)
Är otroligt glad och tacksam för att jag har en så underbar sambo som Linus. Ställer upp och hjälper mej till tusen! Han är otroligt rädd om mig/oss ;)
Endast 90 dagar kvar tills beräknad förlossning :) :)



Magen:
Barnet lägger på sig mer fett och hjärnan fortsätter att utvecklas. Hittills har hjärnans yta varit ganska slät men nu börjar de karaktäristiska vecken att synas. Ögonfransarna börjar att utvecklas. Om det är en pojke börjar testiklarna att vandra ner mot pungen. 
Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma. Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn fixeras sedan med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet.Ca 1.1-1.2 kg    och 32-33 cm.

Mamma:
Brösten kan börja läcka mjölk. Du kan använda bh-inlägg av ylle med lanolin. De är bättre än pappersinlägg.
Skriv gärna en önskelista inför förlossningen. I den kan du skriva hur du vill att din förlossning ska gå till. Vill du kanske lyssna på din favoritmusik när du föder? Eller är det så att du vill undvika vissa smärtlindringsmetoder?
Du kan ha ökat åtta till elva kilo eller mer. Om din blodgrupp är Rh-negativ tas ett blodprov för att se om det bildas antikroppar i blodet. Finns det antikroppar i ditt blod måste det kontrolleras noggrant, eftersom det kan leda till sjukdomar hos barnet.

Pappa: 
Ska ni köpa en ny barnvagn? Tänk på att de flesta affärer har 12 veckors leveranstid. Så ska ni köpa nytt är det dags att beställa nu.


//Madde





Kommentarer

Din chans att skriva vad du vill:

Namn:
Kom ihåg mig till nästa besök?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din blogg:

Yttra dig:

Trackback
RSS 2.0